photo: Ulf-Portnoff
November 21
Doors 18.30
Concert 19.00
Fylkingen
Gröna Stugans Väg 2
Bredäng
Stockholm
In this piece, composer Agnes Kofoed Christianson explores the interwoven forms of interdisciplinary contemporary art music as an act of resistance, developed through a process-based collaboration with choreographer and dancer Maria Påhls and the ensemble.
Created in a time of genocide and war, the work seeks to explore the true meaning of resistance. It draws inspiration from the energy of anger and the conflict in Peter Weiss’ play Marat/Sade, asking whether “revolution” and the “self” can share common ground - or if they are, by nature, irreconcilable.
Damkapellet ensemble
Soprano - Josefine Weber Hansen
Violin - Julija Morgan
Viola - Tove Bagge
Cello - Nicole Hogstrand
Percussion - Irene Bianco
Composition - Agnes Kofoed Christianson
Choreography - Maria Påhls
Costume inspiration and consultation - Maja Svartåker and Ranin George Souliman
The concert is produced by Lynx performance in collaboration with Samtida Musik. Supported by Kulturrådet, Stockholm stad, Malmö stad, Helge Ax:son Johnsons stiftelse, KODA.
Damkapellet, founded in 2016, is a music collective dedicated to diversifying the Danish music scene by presenting works by women, non-binary, and transgender artists. It has since grown into a celebrated ensemble across Denmark and the Nordic region.
Agnes Kofoed Christianson is a composer, singer, and performance artist. She creates performative works spanning own projects, solo projects, ensembles, orchestras, and interdisciplinary collaborations.
Maria Påhls is a dancer, choreographer, and stage artist who weaves together movement, text, film, and performance in her own projects as well as in collaborations with ensembles and institutions.
I detta verk utforskar kompositören Agnes Kofoed Christianson de sammanvävda formerna av tvärdisciplinär konstmusik som en handling av motstånd, utvecklad genom ett processbaserat samarbete med koreografen och dansaren Maria Påhls och ensemblen.
Skapat i en tid av folkmord och krig söker verket efter motståndets egentliga innebörd. Det hämtar inspiration från vreden som kraft och från konflikten i Peter Weiss pjäs Marat/Sade - kan ”revolutionen” och ”jaget” förenas eller är de motsatser till sin natur.
Konserten är producerad av Lynx Performance i samarbete med Samtida Musik. Med stöd av Kulturrådet, Stockholm stad, Malmö stad, Helge Ax:son Johnsons stiftelse, KODA.
Damkapellet ensemble
Sopran - Josefine Weber Hansen
Violin - Julija Morgan
Viola - Tove Bagge
Cello - Nicole Hogstrand
Slagverk - Irene Bianco
Komposition - Agnes Kofoed Christianson
Koreografi - Maria Påhls
Kostym inspiration och konsultation - Maja Svartåker and Ranin George Souliman
Konserten är producerad av Lynx Performance i samarbete med Samtida Musik. Stöd av Kulturrådet, Stockholm stad, Malmö stad, Helge Ax:son Johnsons stiftelse, KODA.
Damkapellet är ett musikerkollektiv grundat 2016 för att skapa diversitet på den danska musikscenen genom att framföra verk av kvinnor, icke-binära och transpersoner. Sedan dess har ensemblen etablerat sig som en framstående ensemble i Danmark och Norden.
Agnes Kofoed Christianson är kompositör, sångerska och performancekonstnär som skapar performativa verk för egna projekt, solo verk, ensembler, orkester och tvärkonstnärliga samarbeten.
Maria Påhls är dansare, koreograf och scenkonstnär som flätar samman rörelse, text, film och performance i hennes egna projekt och i samarbete med grupper och institutioner.